O ciekawej podróży do Belgii, utensyliach kuchennych i ogólnym ogarnianiu.

Ostatnie dwa tygodnie były dosyć napakowane wydarzeniami, więc będę się streszczał. Po powrocie z wakacji na południu pojechałem do Warszawy, gdzie różne radosne wydarzenia miały miejsce. Dużo się szlajałem, mało spałem, jak to w Warszawie. Potem Okęcie, drzemka w samolocie…i przygoda nowa (już ustaliłem z kimś, że Polacy nie mają problemów, tylko przygody). Samolot się spóźnił, przez co spóźniłem się na autobus z lotniska, przez co spóźniłem się na pociąg, przez co wyląduję w Gencie o pierwszej w nocy. Biuro, z którego miałem odebrać klucze, zamykają o dziesiątej wieczorem. Miałem pieniędzy w kieszeni tyle co kot napłakał, ale myślę – dam radę. O. mnie wsparła trochę logistycznie, więc jakoś dojechałem do Gentu, przez Brukselę. Po drodze rozkmina – gdzie się zatrzymać? W apartamencie nie mogę, a lista znajomych, do których mogę zapukać w środku nocy,jest stosunkowo krótka. Kasy w telefonie na jeden sms. Napisałem źle – kolega z Brukseli jest we Włoszech. Kto by pomyślał, że kiedy się dużo podróżuje, ma się również podróżujących znajomych?!

Jestem w Gencie, jest pierwsza w nocy, znajomych brak, telefon pusty, nie ma internetu, ja padnięty po kilku dniach podróżoimprezy i z wielkim plecakiem. Myślę – pójdę, znajdę jakiś hostel, kimnę się do rana, potem odbiorę klucze i będzie dobrze. Haha, jak się możecie domyślać, podróż bez głębszej refleksji tak łatwo nie pójdzie. Po pierwsze, nie mam pojęcia gdzie w Gencie są hostele, bo nigdy żadnego nie potrzebowałem. Po drugie – trwa w najlepsze Gentse Feest, największa impreza uliczna we Wschodniej Flandrii, a może i w całej północnej Belgii. Na każdej ulicy teatr, koncert albo zwykły pochlej. Wszystkie hostele, oczywiście, nabite do ostatniego miejsca.

Instynktem studenta idę w stronę Overpoortu, po drodze znajduję pub, w którym chciałem się podłączyć do internetu. Zamiast tego, wskazują mi najbliższy hostel. Jest nabity, owszem, ale wcisnąłem chłopakowi z obsługi dychę w łapę i mnie przekimał na kanapie pokoju wspólnego, dał kody do wifi i pokazał, gdzie łazienka. Do rana wystarczyło.

Następnego dnia trafiłem tam gdzie miałem, to jest do akademika w którym obecnie mieszkam, wraz z uczestnikami kursu. Tu kolejna nieprzyjemna niespodzianka. Pokoje są puste. Wyklarujmy – pokoje w Belgii wynajmuje się pełne (z wyposażeniem kuchennym, sztućcami, utensyliami wszelkimi) lub puste (bez ww. udogodnień). Stan ten nie jest zero-jedynkowy, są pokoje i mieszkania też gdzieś po środku skali. Te, które zastałem na Stalhof, to najpuściejsze pokoje, jakie widziałem. Dostaliśmy tylko pościel, a i to ubogą. Zero wieszaków, worków na śmieci, sztućców, garnków…nawet powitalnej rolki papieru toaletowego. Internetu też. Na szczęście znajomy Hiszpan zdradził mi tajemnicę wyposażenia kuchennego, a nowopoznany Brazylijczyk udostępnił mi swojego laptopa i przeprowadził przez meandry internetu w akademiku.

Jak się zdobywa naczynia w akademiku? To proste. Siedzisz w kuchni, czekasz aż inni kupią, i gdy się będą wyprowadzać, tradycją jest zostawić je w widocznym miejscu w kuchni (szafki i pokój trzeba opróżnić). Potem szybko je zbierasz, zanim ktoś cię ubiegnie. Ponieważ przyjechałem w tydzień po zakończeniu egzaminów, nie było już ani jednego Belga, a i większość Erasmusów wyjechała w rodzinne strony. Zgarnąłem zatem patelnię, trzy różne garnki, trzy duże talerze, jeden mały, jedną miskę małą, dwie miski duże, dwa zestawy sztućców, deskę do krojenia, koszyczek na przyprawy i dopiero wtedy zdałem sobie sprawę, że to trochę idiotyczne. Co roku masa Erasmusów (w tych akademikach mieszkają głównie studenci z wymiany) zostawia swój roczny dobytek (bo po co komu dwie dodatkowe łyżki w domu). Uczelnia nie może ich przejąć, bo to własność prywatna, i nie może zostawić, bo to zaśmiecanie. W efekcie pozostaje efekt pośredni, czyli sprzątniecie po dłuższej chwili, gdy już wszyscy sobie wybiorą najlepsze kąski…

Zaraz zamykają mi pokój wspólny, więc ciąg dalszy posta będzie później.

Skomentuj

