O wycieczkach krajoznawczych, imprezach kuchennych i ciastach.

Nadszedł upragniony weekend. Wycieczka do Oostende nie wypaliła, ale byłem zdeterminowany, żeby coś zrobić na świeżym powietrzu. Trzy dominujące pomysły to wypad do Brugges (1,5 h pociągiem w jedną stronę), zwiedzanie (dogłębne) Antwerpii na rowerze lub, na tym samym rowerze, wypad za miasto. Ponieważ Brugia, z tego co słyszałem, zasługuje na więcej niż samotną, krótką wycieczkę, a Antwerpia trochę mi się przejadła, zwyciężyła opcja trzecia. Zrobiłem (zliczane z mapy) jakieś trzydzieści kilometrów, w najróżniejszej okolicy – od ścieżek w lesie przy obwodnicy, przez urocze przedmieścia i zamiejskie, willowe enklawy, aż do terenów portowych. Drugie śniadanie zjadłem przy śluzie i w ogóle sporą część dnia spędziłem jadąc wzdłuż kanału bądź orientując się na niego. Doceniłem też fakt, że wieże kościołów i ogólnie, wysokie budynki, pozwalają bardzo łatwo nawigować w otwartym terenie.

W czwartek większość Belgów z biologii kończy zajęcia na dany tydzień. Robią dzięki temu zazwyczaj imprezę/popijawę, bo na weekend chcą wrócić do domu. Impreza odbywa się, logiczne, najczęściej w kuchni. Czyli pod moim pokojem. Zawsze kiedy schodzę wściekły, bo mam dosyć basów, przez które chodzi mi biurko, wszyscy witają mnie gromkimi okrzykami i dają piwo, żebym nie marudził. Oczywiście, odmawiam i kategorycznie żądam ściszenia muzyki…cztery godziny później. Jestem mało asertywny.

Na jutro umówiłem się z dwoma polskimi współlokatorami i dwiema niemieckimi współlokatorkami na wspólny obiad. Nasz wkład w organizację to wino i deser. Nasz deser występuje w uwielbionej przez jedną z koleżanek zza Odry (hmmm…Renu?) formie, to jest cieście według przepisu mojej siostry. Jest to rodzaj sernika i absolutnie rządzi. Nigdy wcześniej go nie robiłem, więc efekt końcowy nie prześcignie oryginału, tym bardziej że nie mamy miksera w domu, użyliśmy innego serka niż zazwyczaj, D. przez przypadek dodał kostkę masła solonego zamiast zwykłego a do tematu proporcji podchodziliśmy, delikatnie mówiąc, na oko. Jutro będzie wesoło. Niemki urządzą nam taki blitzkrieg, że się nie pozbieram do sesji.

This entry was posted in Erasmus.

Skomentuj

