O dobrodziejstwach darmowego wi-fi, lotniskach, gościnności gdańskich wrocławian i podróżniczo-logistycznych skandalach belgijskich.

Dzięki uprzejmości miasta Wrocławia dzisiejszą, pierwszą w nowym roku notatkę piszę z lotniska im. M. Kopernika. Darmowe wifi, woohoo!

Przez ostatnie dwa tygodnie nie było notek, bo się bezczelnie obijałem, spędzałem czas z rodziną i przyjaciółmi, jak również cieszyłem z polskiego, porządnego, rodzinnego jedzenia. Jak to się mówi „time that you enjoy wasting is not wasted”. Wszystkie obowiązkowe punkty wizyty odfajkowane, rodzina wyściskana, baterie naładowane – czas powrotu do Belgii.

Podróż jak na razie przebiega spokojnie. Nie poszedłem dzisiaj spać, tylko prosto z imprezy pożegnalno-sylwestrowej (długa historia) wsiadłem, odprowadzony przez Gż, do pociągu. Miałem sympatyczne towarzystwo, które mi umiliło podróż rozmową – dziękuję Wam i Waszemu kotu (tak, nosiły ze sobą wielkooką, przerażoną, puszystą, persopodobną kulkę). Kimnąłem się w pociągu, a potem, już we Wrocławiu, zostałem ugoszczony przez starych znajomych (pozdrawiam Was!) pyszną pizzą. Miła przerwa w podróży. Hektolitry herbaty z cytryną mnie podładowały witaminą C chyba na tydzień.

Teraz siedzę w terminalu A lotniska we Wrocławiu i za około półtorej godziny mam samolot. Dwie godzinki lotu, potem półtorej godzinki w busiku EasyShuttle (prywaciarz, drogi jak pierun, ale wolę wydać dwadzieścia trzy euro niż spać na dworcu w Charleroi lub Brukseli) i będę koło pierwszej w starym, dobrym Wilrijk, Antwerpen. Swoją drogą, uważam za skandal fakt, że nie ma nocnych połączeń w żadnej formie między Brukselą a Antwerpią. Serio, nic. Między pierwszą a piątą rano nie ma możliwości dojazdu. No kumam, że to mały kraj i podróż można przełożyć na rano, ale bez przesady.

Zaraz otworzą bramkę. Życzcie mi bezpiecznego lotu 😉

This entry was posted in Erasmus.

Skomentuj

