Teoria wszędobylstwa prof. Mariana Cieślaka

Udało mi się znaleźć pokój. 240 euro za miesiąc, jeden z dwudziestu w prywatnym akademiku, 10 km od Staadcampusu, gdzie mam zajęcia. No nic, będę tracił czas i pieniądze na dojazdy. Jest to o tyle irytujące, że dwa dni po wpłaceniu kaucji dostałem od innej osoby maila zwrotnego z ofertą mieszkania 20 euro tańszego i 1 km od Staadcampus. Kląć się chce, ale trudno, kości zostały rzucone, pieniądze wysłane i tak dalej.

Chciałem w przyszłym tygodniu podpisać umowę, ale nie mogę tego zrobić bez karty EKUZ. NFZ nie wyda mi z kolei karty EKUZ bez zaświadczenia z ZUS, że jestem ubezpieczony. Dlatego mała rada: załatwcie ten papierek (to jest zaświadczenie o byciu ubezpieczonym) wcześniej. Ja tego nie zrobiłem, bo błędnie myślałem, że chodzi o ubezpieczenie NNW, które mi się zawiera w karcie Euro<26. Niestety, nie. Chodzi tu tylko o ubezpieczenie pokrywające koszty opieki lekarskiej. Zresztą, działa to w ten sposób, że jak zachoruję, to idę do lekarza w Belgii, płacę za wizytę na miejscu, dostaję rachunek, a potem idę do NFZ (po powrocie do Polski) z nadzieją, że mi oddadzą. Nie no, bosko.

W międzyczasie, jak widać po tytule, uczę się do egzaminu. O Boże, ale mam przechlapane.

Wczoraj poszedłem na imprezę ze znajomymi znajomych. Była tam m.in. dziewczyna, która jakiś czas spędziła w Antwerpii. Gorąco polecała posiadanie roweru. Hmm. Zastanawiam się, czy naprawiać rower teraz i zabrać go ze sobą samolotem (kwestia, że musiałbym zmienić wtedy bilet, a z tym mogą się wiązać dodatkowe opłaty) czy zabrać go dopiero później. Drugim utrudnieniem jest fakt, że lecę z Warszawy a i tak będę targał ze sobą rzeczy na kilka miesięcy. Chyba jednak lepiej wysłać spakowany rower pocztą do Belgii (tylko jakie by to były koszty? Trzeba sprawdzić) albo zabrać go ze sobą podczas mojej następnej wizyty w kraju (tylko kiedy to będzie?)

Kurde, dużo tego rozkminiania.

This entry was posted in Erasmus.

Skomentuj

