Spreekt u Nederlands?

Niedawno otrzymałem pocztą potwierdzenie, już ostateczne, przyjęcia mnie na uniwerek w Antwerpii. Teraz czas zrobić wycieczkę do Biura Wymiany Zagranicznej Studentów w Rektoracie i do NFZ po kartę EKUZ. To już właściwie ostatnie formalności przed wyjazdem, poza podpisaniem umowy w sierpniu, tuż przed wyjazdem.

Kupiłem w antykwariacie stary podręcznik do nauki niderlandzkiego z kasetami. Tak, kasetami magnetofonowymi. Lata dziewięćdziesiąte MOTZNO. Słucham ich na starym walkmanie siostry, wygrzebanym z szafy. Dobrze zrobiłem, że go nie wyrzuciłem. Przy okazji: tak, wiem że we Flandrii mówi się po flamandzku ale nie udało mi się zdobyć materiałów do nauki, więc niderlandzki musi mi wystarczyć, przynajmniej na podstawę. Wymowa jest nieco inna, ale to się przekonamy na miejscu.

Na całe szczęście sierpień mam prawie cały wolny – zdążę przygotować się do egzaminu. Haha. Poznacie, że się zbliża termin po tym, że będę dawał tu więcej postów.

This entry was posted in Erasmus.

Skomentuj

