ETA: 43 days

Jak w temacie, wylot za ponad miesiąc. Przełożyli mi egzamin poprawkowy na tydzień przed wyjazdem, więc emocji mi nie zabraknie tuż przed odlotem.

Minęła połowa lipca, a mieszkania ciągle brak. Wysłałem jakieś 30 e-maili, dostałem odpowiedź z siedmiu może, głównie mają komplet albo nie wynajmują obcokrajowcom (tak! W Unii Europejskiej obywatelowi Unii Europejskiej nie chcą wynająć mieszkania!). Jedna odpowiedź na razie pozytywna, ale się wstrzymuję z decyzją, bo by mi zostało 30 euro z grantu na jedzenie i transport.

Gdy myślę, ile rzeczy mi zostało do zrobienia przed wyjazdem, dostaję bólu głowy. Znalazłem prosty i elegancki sposób – nie myślę o tych rzeczach! Zemści się przed wyjazdem, ale co tam!

A, granty już ustalone: 300 euro dla wszystkich, po równo, niezależnie od miejsca przeznaczenia. Tak, studenci w Turcji, Czechach, Hiszpanii, Norwegii i Belgii dostaną taki sam grant. Nie no, brzmi uczciwie. Tak, to był sarkazm. Znaczy, darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda a te pieniądze mi spadają praktycznie rzecz biorąc z nieba, więc to i tak są świetne pieniądze. Teraz tylko tam dolecieć, dożyć do wpłynięcia kasy na konto i nie wylecieć z uniwerku. Lajcik.

Kurde, przydałby się słownik niderlandzko-polski. I jakieś rozmówki. I przewodnik po Belgii. Trzeba też znaleźć autobus z Brukseli do Antwerpii. I kasę na to wszystko. I załatwić kartę EKUZ, konto walutowe, podpisać umowę w BWZS, pełnomocnictwo w dziekanacie, dogadać co z wykładami do wyboru, zamknąć wszystkie sprawy w Polsce, ustalić kiedy przyjeżdżam do kraju, załatwić materiały do nauki (muszę po drodze nadgonić III rok studiów w Polsce), zdać egzamin z prawa karnego…głowa mnie boli…

W tle lecą u mnie Hadrony – „Cudze potrzeby”. Grupa Cezika, gorąco polecam.

This entry was posted in Erasmus.

Skomentuj

